104215
Książka
W koszyku
Poradnik przygotowany z myślą o wspieraniu małych wiejskich szkół, które pracują w systemie klas łączonych. Zachęcamy również do obejrzenia filmu pokazującego jak wygląda praca nauczycieli w szkole Podstawowej im. Św. Elżbiety Węgierskiej w Trybszu, która od wielu lat pracuje w takim systemie. Szkoła wiejska z klasami łączonymi potrzebuje wsparcia ze względu na swoją specyfikę. Założeniem zmian wprowadzanych do systemu doskonalenia nauczycieli jest wspomaganie prowadzone blisko szkoły i dostosowane do jej pracy i potrzeb. To szansa dla wiejskich szkół − każda z nich jest bowiem jedyna w swoim rodzaju, unikalna. Ze względu na przyjęte rozwiązania organizacyjne, sposoby łączenia klas, lokalne uwarunkowania i konteksty funkcjonuje ona w niepowtarzalny sposób. Oznacza to, że nie może korzystać z cudzych wzorców czy gotowych rozwiązań, przejmowanych od innych szkół. Nauczyciele, którzy w niej uczą, muszą sami stworzyć własny model pracy, adekwatny do specyficznych warunków. Tym bardziej, że są często oddalone od dużych ośrodków miejskich i mają ograniczone możliwości korzystania z różnych form doskonalenia. W raporcie z badań ewaluacyjnych przeprowadzonych w szkołach objętych pilotażem nowego modelu wspomagania czytamy, że '...nowy model działa bardzo dobrze w małych szkołach, w których praktycznie cała rada pedagogiczna może być zaangażowana w diagnozę, przygotowanie planu wspomagania i samokształcenia.
Status dostępności:
Łęczyca - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45390 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 54-55.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Unia Europejska
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej