104215
Książka
W koszyku
Rytuały oporu jako przejaw autoekspresji młodzieży jest solidnym, erudycyjnym, akademickim oraz bardzo dobrze ugruntowanym teoretycznie i empirycznie studium na temat bierności i aktywności, zniewolenia i wolności ucznia. Odsłania szkolne mechanizmy braku czy ograniczania praw uczniów do autoekspresji. Pokazuje uczniowskie rytuały oporu, a także powoli rodzące się w codzienności szkolnej obywatelstwo, podmiotowość i odpowiedzialność młodych ludzi za zmiany dokonujące się w szkole oraz za własne wizje rozwoju i miejsca w społeczeństwie. Jest to publikacja wybiegająca w przyszłość. Ujawnia z jednej strony podstawowe słabości polskiej szkoły, a z drugiej - daje nadzieję i wskazówki na zmianę. Z recenzji dr hab. Barbary Smolińskiej-Theiss, prof. APS
Status dostępności:
Zgierz - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50553 (1 egz.)
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48679 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 189-201.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Akademia Pomorska w Słupsku
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Uwaga dotycząca nagrody
Nagroda Rzecznika Praw Dziecka za najlepszą rozprawę doktorską badającą zagadnienia praw dziecka
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej