104215
Książka
W koszyku
Zainteresowanie problematyką codzienności szkoły wynika z potencjału, jaki tkwi w jej warunkach oraz w doświadczeniach głównych podmiotów [ů] jest okazją do tego, by podjąć próbę oglądu rzeczywistości szkolnej jako rzeczywistości uporządkowanej, której zjawiska są ujęte we wzory narzucające się postrzeganiu. Codzienność stwarza możliwość wejścia w intersubiektywny świat podmiotów szkolnej rzeczywistości [ů]. Istotne zatem jest analizowanie doświadczeń jej uczestników w naturalnym biegu codziennego dnia. Ważne okazują się poznanie sensu doświadczeń i nadawanych im znaczeń, a także refleksja nad tym, że być może to, w czym uczestniczymy, nie jest wcale mało ważne, gdyż wyznacza kierunek rozwoju i zmiany. [ů] Szkolna rzeczywistość ujęta w formalnoprawne ramy wyznacza każdemu nauczycielowi konkretne funkcje i zadania. Analizując te najbardziej aktualne, można powiedzieć, że preferuje się model nauczyciela o rozszerzonym profilu zawodowym i jednocześnie otwartym podejściu do wykonywanych zadań. Aby im sprostać, aby poradzić sobie z płynnością oraz zmiennością, nauczyciel musi ustawicznie się doskonalić, poddawać refleksji codzienną rzeczywistość i szukać nowych rozwiązań, by łatwiej wchodzić w to, co z jednej strony oczywiste, codzienne, zwykłe, a z drugiej - jeszcze nieznane. [ů] Książka Codzienność szkoły. Nauczyciel ukazuje rzeczywistość szkoły w różnych wymiarach z perspektywy nauczyciela. Atutem prezentowanych treści jest teoretyczne osadzenie atrybutów/przymiotów codzienności, takich jak: czas, przestrzeń, powszedniość, odświętność, w teoriach filozoficznych, socjologicznych, antropologicznych oraz w pedagogice, by w dalszej kolejności móc się odwoływać do badań penetrujących meandry szkolnej rzeczywistości doświadczanej przez nauczycieli.
Status dostępności:
Zgierz - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50348 (1 egz.)
Kutno - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48502 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Zamieszczono: refleksje na temat czasu jako kategorii indywidualnej i społecznej, rozważania teoretyczne nad codziennością i niecodziennością, opracowania różnych aspektów codzienności w pracy nauczyciela. Omówiono m. in.: rozwój zawodowy dyrektora szkoły, funkcjonowanie nauczycieli polskich szkół poza granicami kraju, poczucie ambiwalencji młodych nauczycielek przedszkola niepublicznego, wypalenie zawodowe nauczycieli z wynikami badań nauczycieli gimnazjów (badania w l. 2008-2012), praktyki pedagogiczne, znaczenie umiejętności matematycznych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wyniki badań umiejętności abstrahowania i konkretyzacji przyszłych nauczycieli kształcenia zintegrowanego (badania studentów studiów licencjackich Uniwersytetu Opolskiego w 2012 r.), postulaty i przedsięwzięcia opozycji oświatowej u schyłku PRL-u.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej